Thursday, January 4, 2007

De kop is eraf...

"Het allermoeilijkste van lopen is het begin. Na een klein stukje lopen doet alles zeer en je hebt absoluut het gevoel dat je nooit in je leven 10 km achter elkaar zult kunnen lopen. Daarom is het goed om vanaf de eerste dag dat je met het programma begint een logboek gebruikt om je trainingservaringen, bijzondere omstandigheden (bv slecht weer) en gezondheidstoestand op te tekenen. "

Dit is een citaat uit de tip van de dag in mijn trainingsschema. Enne: het klopt. Na twee minuten voelde ik al iets, of beter, vanalles: linkerenkel die wat pijn deed, beide scheenbenen, ...

Nu ja, het is een langzaam opbouwend schema (voorlopig), dus echt lastig was het vandaag zeker niet: 3x 2 minuten lopen, 3x 2 minuten stappen. Ik maak me nu wel al zorgen over de opeenvolging van trainingen. Ik heb vroeger al scheenbeenvliesontstekingen gehad door overbelasting, en daar ben ik het meest bang voor.

Morgen is er weer een training. Dezelfde als vandaag.

Ik ben daarnet bij het buitengaan Joerie tegengekomen. "Wat ga je nu doen, toch niet sporten, zeker?" Ik heb hem verteld van mijn uiteindelijke marathonambities. Hij stond toch een beetje verwonderd (bewonderend?) te kijken.

No comments: