Tuesday, January 16, 2007

Voetbal en badminton

Het lopen ligt, tot mijn frustratie, nog steeds stil. Maar ik moet geduldig en verstandig zijn en nog een beetje wachten tot mijn lichaam weer meer sport aankan. De ergste pijn is weg in mijn scheenbenen, maar af en toe voel ik nog een druk en lichte pijn.

Ik heb besloten om mijn lichaan eerst weer gewoon te maken aan de sporten die ik al langer doe dan lopen: badminton en keeperen. Dat zal nog enkele weken (maanden?) duren, en qua voorbereiding is het niet ideaal, maar ik kan echt geen van de twee laten vallen omdat ik ze te graag doe.

Zaterdag moesten we dus voetballen. Ondanks een korte nacht en een lastige metselles van 8u tot 13u15 (wie heeft ooit het idee gehad die betonblokken zo groot en zwaar te maken???), speelde ik 's namiddags toch een goeie wedstrijd. 3-1 verloren, maar ik kon er niet aan doen. In de eerste helft deed ik enkele leuke reddingen. Zo haalde ik een bal uit de winkelhaak. Zaaaaalig om dat oude gevoel nog eens te hebben! De rest van de ploeg speelde een puike eerste helft (1-1 ruststand tegen de derde in de stand), maar in de tweede helft was het fysieke vaatje leeg.

Zondag was ik zo stijf als een plank, maar na een leuke en ontspannende wandeling in het Drongengoed was dat al veel beter. Leuk, zo'n zondags zonnetje!

Gisteren kon ik er dus alweer tegen om te gaan badmintonnen. Zo goed als het vorige week ging, zo slecht ging het nu. Ik speelde gelukkig niet mee in competitie, want anders zou ik het me echt hebben aangetrokken. Nu genoot ik nadien van de fysieke inspanningen. Maar slecht, dat was het... Alleen in het enkelspel tegen Frederic kon ik af en toe (!) tippen aan mijn normale niveau bereiken. Toch verloren, hoor...

Kristof VL is ondertussen in volle voorbereiding voor de marathon van Rotterdam én hij heeft ook een weblog opgezet: http://kristofloopt42195meter.skynetblogs.be/ Goed bezig, Kristof !

Nog iemand die goed bezig is: Ruth met haar start-to-run programma. Verbeten, zoals het hoort :-)

Song of the day: untitled #1 van Spain (kort fragment van Amazon.com, beetje naar beneden scrollen, 4de nummer)

No comments: