Wednesday, January 10, 2007

Rusten

Vandaag, zoals aangekondigd, geen sport. Ik ben zelfs met de auto naar school gereden. Ik ben vannacht niet meer in slaap geraakt, en bovendien beginnen mijn schenen nu echt op te spelen. Ik moet opletten voor scheenbeenvliesontsteking. Beter nu een beetje rusten dan plots weken na elkaar weer niets mogen doen. Bovendien wil ik zaterdag ook zeker keeperen.

Ook morgen ga ik, om te rusten en vanwege het weer, met de auto, en misschien vrijdag ook nog. Vrijdag heb ik dan ook nog eens pedagogische begeleiding... :-(

Ik heb vandaag Kristof VL (een collega die al een marathon heeft gelopen en aan het trainen is voor de marathon van Rotterdam) aangesproken over mijn trainingsprogramma en over mijn beginnende scheenbeenvliesontsteking. Hij zei dat hij hetzelde had gehad in het begin. En dezelfde schoenen als ik. Overbelasting, ok, maar een goede schoen moet dat opvangen. Hij raadde me VO2 aan in Destelbergen. Hij heeft schoenen van daar, en sindsdien heeft hij geen last meer. Dat zullen we dan nog eens moeten bekijken. En de schoenen die ik al gekocht heb... die kan ik ook dragen voor andere dingen.

Ruth zei me gisteren dat ze ook gestart is met lopen, via het start-to-runprogramma van de vrt . Ze had enkele collega's kunnen aansporen om sociale controle op elkaar uit te oefenen. Goeie zet!

Ik vind het echt wel jammer dat ik moet rusten, want ik heb heel veel zin, maar ja, dat is het leven, nietwaar. Enne... na regen komt zonneschijn, en met een beetje geluk is die zonneschijn er als ik weer kan lopen.

Song of the day: You'll miss me when I burn (Bonnie 'Prince' Billy) (als je klikt, kun je een fragmentje horen op amazon.com (klein beetje naar beneden scrollen)

No comments: