Thursday, January 4, 2007

Het begin...

Hey,

de knoop is doorgehakt. Ik ga beginnen lopen. Daarom ook zet ik mijn eerste stapjes in de bloggerswereld. Ik wil mezelf verplichten om ermee bezig te zijn, zodat het geen loze ambitie blijft.

De aanleiding.

Een van de goede voornemens voor 2007 is een van mijn kinderdromen waarmaken: een marathon lopen. Nu weten de mensen die me al gezien hebben dat ik helemaal geen lopersprofiel heb. Daarvoor ben ik veel te zwaar. Door mijn zwaar beendergestel ,geen uitvlucht bij mij :-), is mijn ideaal gewicht 94 kg voor 1m94 (vastgesteld door een universitaire diƫtiste met jaren ervaring, dus dat zal wel zo zijn). Momenteel zit ik daar een stuk boven, maar dat zal hopelijk ook wel verbeteren.

Ik ben nu op een ontiegelijk laat (of vroeg) uur dit aan het intikken (het is bijna half vijf 's nachts), maar dat komt omdat ik al een hele voorbereiding heb gedaan vanavond. Ik heb doelen gesteld. Zo heb ik een trainingsschema opgesteld in http://www.myasics.nl/running/ om me voor te bereiden. Tja, ik heb blijkbaar nu al een beetje de runner's high. :-)

Ik heb ook concrete doelen gesteld. De eerste afspraak met mezelf als loper is morgen (vandaag al dus) als ik mijn training start. Op zondag 18 maart wil ik de 5km lopen op de Zwinstedenloop in Sluis (Ned.)

Daarna ga ik proberen om nog een 5km-loop te doen, een 10km-loop en dan op 27 mei moet de eerste apotheose komen met de 20km van Brussel.

Hopelijk blijf ik gespaard van blessures, want ik blijf verder badmintonnen en ook nog eens keeperen zolang Bavo gekwetst is (wat toch al snel begin maart zal zijn). Let's cross fingers...

Ik laat straks weten hoe de eerste training is verlopen.

No comments: